Ilyen-olyan verzióban leírva, de legalább négy forrásban ugyanez szerepelt. Már épp elkönyveltem, hogy MINDENKI rosszul unózik, amikor szembe jött egy ötödik oldal, és ez: "Wild Draw Four (húzz négyet + színválasztás): Ezt a kártyát is bármikor ki lehet játszani. Ezzel a kártyával két legyet üthetünk egy csapásra: a szín is megválasztható és ráadásul a következő játékosnak 4 kártyát kell felvennie és egyet sem tehet le. Ez a kártya igen fontos szerepet játszik, mindaddig visszatartható, ameddig a kijátszott színre vagy számra tudunk tenni. " Nektek van játékszabályotok? Abban melyik szerepel? És egyáltalán, hogyan kell használni a fekete +4-es lapot? A fekete +4-es kártya Bármikor kijátszható 2157 Csak akkor játszható ki, ha nincs az utolsónak dobottal azonos színű lapunk 547 Csak akkor játszható ki, ha semmi mást nem tudunk rakni 284 Írtam a Mattelnek, hogy mondják meg a tutit, és árulják el, mi a hivatalos álláspont a fekete +4 ügyében. És az derült ki, hogy a hivatalos álláspont az, ami az eredetileg linkelt cikkben van.
Cseréljetek kártyát akciókártya: Ha az egyik játékos ilyen lapot dob, kicserélhetjük a kezünkben lévő kártyákat egy kiválasztott játékkos kártyájára. Mivel ez egy színválasztó lap, akkor is eldobhatjuk, ha más megjátszható lap is van a kezünkben. Ha ilyen kártyát dobunk kiválaszthatjuk a következő színt. Ha kezdésnél ezt a kártyát fordítjuk fel kezdőlapnak, a kezdőjátékos, az osztó bal oldali szomszédja választ színt. Üres Joker kártya: Egy ceruzával, vagy egy alkolholos-filccel bármilyen szabályt felírhatunk a kártyára, amit szeretnénk. A játék kezdete előtt el kell döntenünk, hány ilyen kártyával játszunk. Igény szerint akár mind a 3 kártya felhasználható. Mivel ez színválasztó lap, akkor is eldobhatjuk ha más megjátszható lapunk is van. Ha ilyen kártyát fordítunk fel kezdőlapként a kezdőjátékos, az osztó bal oldali szomszédja választ színt. Megjegyzés: a kártyák letörölhetőek, ezért lehetőség van arra, hogy minden játék során új szabályt alkossunk. A játék előkészítése: 1. Osztóválasztás: Keverjük meg a kártyapaklit, majd minden játékos húz egy lapot a pakli tetejéről.
Vagyis a fekete +4-et TÉNYLEG csak akkor lehet kijátszani, ha semmi mást nem. Ez alapján mindkétféle Magyarországon elterjedt játékszabály verzió unortodox. Ti hogy szoktátok játszani?
Az unalomból végigböngészett játékszabály furcsa kis meglepetéseket tartogat. Megkérdeztem a Mattelt, és tényleg MINDENKI rosszul játszik. Unózni mindenki tud, a játék már a sokadik generáció óta tartja magát. Vívtunk hatalmas unócsatákat a szüleinkkel, aztán a haverokkal, aztán most a saját gyerekeinkkel. De akkor hogy a csudába kerülhette el a figyelmünket, hogy a fekete húzz négy lapot színválasztós kártya használatára egész speciális szabályok vonatkoznak??? Valószínűleg mindenki VALAKITŐL tanult unózni, és soha, senki nem a játékszabályból. A Better Homes and Gardens oldalán bukkantam egy cikkre, ami erről szólt. És kíváncsi lettem, igaz-e. És meglepődtem. A magyar játékszabályok ugyanis azt nem írják, mint amit a BHG poszt, viszont azért tartogatnak meglepetéseket. Vagy ti tudtátok, hogy a fekete plusz négyet csak akkor lehet lerakni, ha nincs olyan színű lap a kezedben, mint ami az utolsó dobott lap volt? És ez még nem minden! Mást is megvádolhatunk a jogtalan használatával, ám ez egyáltalán nem kockázatmentes, mert ha tévedtünk, akkor hatot kell húzni?
Az előző kűrtya színe közömbös. Az akciókártyát kijátszó játékos tetszőleges színt választhat. Példa: Ha a szín piros és a játékos sem piros, sem megfelelő számozott lappal nem rendelkezik, hanem esetleg egy sárga kártyája van, akkor kijátszhatja a színválasztó kártyáját és ezzel a sárga színt választhatja. A következő játékosnak sárga színű kártyát kell letennie. Húzz 4-et + színválasztás akciókártya: Ezt a kártyát is bármikor ki lehet játszani. Ezzel a kártyával két legyet üthetünk egy csapásra: a szín is megválasztható és ráadásul a következő játékosnak 4 kártyát kell felvennie, és egyet sem tehet le. Ez a kártya igen fontos szerepet játszik, mindaddig visszatartható, ameddig a kijátszott színre vagy számra tudunk tenni. A játék befejezése Az utolsó előtti kártya letételekor jól hallhatóan azt kell mondani, hogy UNO. Ez figyelmeztetés a többi játékos számára, hogy már csak egyetlen lap van a kezünkben. Ha ezt elmúlasztjuk megtenni, akkor két kártyát kell felvenni. Ha a játékos ismételten sorra kerül, és le tudja tenni az utolsó lapját is, akkor az adott menet véget ér.