Schaffer: Amadeus - Mozart Rimbaud: Egy évad a pokolban, Szív dobog a reverenda alatt- monodrámák O'Neill: Amerikai Elektra - Orin Lessing: Bölcs Náthán - Lovag 1986. Shakespeare: II. Richárd - címszerep Shakespeare: Othello - Jago 1996. Marlowe: II. Edward - címszerep Zsolt Béla: Erzsébetváros - Torkos Feydeau: Bolha a fülbe - Camille Chandebise Katona: Bánk bán - címszerep 1996. Goethe: Faust - címszerep 2000.
"Veszélyes játék persze, nem színészt a színpadra állítani, de abban reménykedem, hogy ő ezt a sallangtalan, színészet, trükk, álság és alakoskodás mentes civil lényét jól tudja képviselni. Úgy láthatjuk a színészek között, ahogy ismerjük őt: fehéringes, tisztalelkű, gyermeki lény, akitől nagyon távol van mindenfajta gonoszságra való hajlam" - fogalmazott. A darab további szerepeiben Király Dániel, Debreczeny Csaba, Gyabronka József, Nagyhegyesi Zoltán, Ficza István, Csuja Imre és Epres Attila látható. A produkció jelmezeit Ignjatovic Kristina, díszletét Bagossy Levente tervezte.
2017 októberétől 2018. január közepéig 16 alkalmas műhelymunka 15-19 éves diákoknak ● TÉMAMEGJELÖLÉS: Meddig lehet a lehetőségek között válogatni, és mikor kell elindulni egy úton? Hány utat lehet kipróbálni? Honnan szerzünk ehhez önbizalmat, hogyan lehet nem félni a hibáinktól? Ha nagyot álmodunk, csalódásnak tesszük ki magunkat vagy ez az első lépés a legjobb megoldás felé? Lehet egyáltalán szertelen fantázia nélkül előrébb jutni? Miben kell hinni, és mit kell elengedni? Hogyan találjuk meg, hogy mi érdekel minket igazán? Miben vagyunk mások, mint a többiek? Ki miben különleges? Mikor lázadjunk, és mikor fogadjunk szót? Mit akarunk mi, mit akarnak tőlünk a szüleink és mit akar a társadalom? Milyen erőknek engedelmeskedjünk? Ki lehet-e bújni a szülői elvárások alól? Miért sikerülne nekünk az, ami a szüleinknek nem sikerült? És miért sikerülne nekünk is az, ami nekik sikerült? Lehet-e kibújni a pénz vonzása alól? Van örömmel végzett munka, van életen át tartó szabadság? Meddig lehet változtatni?
Csoda és Kósza Bemutató 2013. november 24. A Kék Angyal Bemutató 2013. május 11. A képzelt beteg Bemutató 2013. december 21. Meggyeskert Bemutató 2013. október 12. 2012 A vihar Bemutató 2012. május 12. Peer Gynt Bemutató 2012. március 17. Mit érdekelne engem a költészet...? Merlin, avagy Isten, Haza, Család Bemutató 2012. október 19. Tangó Bemutató 2012. december 21. Liliomfi Bemutató 2012. október 5. 2011 Pillantás a hídról Bemutató 2011. október 8. Jónás könyve János király Bemutató 2011. március 12. Tarelkin élete Bemutató 2011. október 28. nőNYUGAT Bemutató 2010. december 9. Két néni, ha megindul Bemutató 2011. október 14. Mi történt, miután Nóra elhagyta a férjét, avagy a társaságok támaszai Bemutató 2012. január 7. 2010 Kihagyhatatlan Bemutató 2010. június 18. Bohémélet Bemutató 2010. február 13. Dúl-fúl, és elnémul Bemutató 2010. december 18. 2009 Blogvadászat - Sebtolvaj Jógyerekek képeskönyve Bemutató 2009. január 17. Arturo Ui feltartóztatható felemelkedése Bemutató 2009. október 3.
Detektív, aki még önmagát is kinyomozza A tanítónő Nemzeti Színház Káplán Amphitryon Sosias Antony Jay–Jonathan Lynn: Igenis, Miniszterelnök úr! - prózai színpadi előadás Művészetek Háza Gödöllő Nonprofit Közhasznú Kft. Anyám tyúkja Anyám tyúkja (1. ) Anyám tyúkja (1. ) - VÁROSMAJOR Anyám tyúkja (2. ) - VÁROSMAJOR ANYÁM, A NYOLCADIK KERÜLET - BEMUTATÓ - Kultikötő Produkció Kultkikötő Közhasznú Nonprofit Kft. ANYÁM, A NYOLCADIK KERÜLET - Kultikötő Produkció ANYÁM, A NYOLCADIK KERÜLET - Kultkikötő Produkció Aranyozás-költők Arany Jánosról Az én filmem | Megáll az idő | Novák Péter MOMkult Az étkezés ártalmasságáról Rendező, látvány AZ ÉTKEZÉS ÁRTALMASSÁGÁRÓL - Szabadtéri bemutató - Orlai Produkció Látvány Csoda és Kósza Csoda, hogy élünk ANDRÁS – Mátyás fia, geológus, üzletember Csókol Anyád! Átrium Film-Színház (Angol Nyelvű Színház KHA) D. Glattauer: Párterápia Klebelsberg Kultúrkúria Dale Wasserman: Száll a kakukk fészkére - színmű két részben Kölcsey Központ Dale Wassermann: Száll a kakukk fészkére Gyulai Várszínház Daniel Glattauer: Párterápia Szentendrei Kulturális Központ Nonprofit Kft.
Az olvasottság nem publikus. Shakespeare A vihar című darabját új fordításban mutatják be az Örkény István Színházban szombaton. Bagossy László rendezésében a főbb szerepekben Gálffi László, Pogány Judit és Törőcsik Franciska látható. Bagossy László az MTI-nek elárulta, hogy darabválasztását, mint általában, a színészek inspirálták. Emellett sok olyan motívum, olyan szál van a drámában, amely izgalmas számára, a mű tematikája a színházi szakmára és az életre reagál - mondta a rendező. Felidézte, hogy a produkcióhoz számos fordítást megnéztek, végül Nádasdy Ádámé mellett döntöttek, aki az utóbbi időben fontos Shakespeare-fordítóvá vált, és akinek Vihar-fordítását még nem mutatták be színpadon. A klasszikus történetet - amelyben Milánó száműzött hercege, Prospero, aki egyedül neveli lányát egy varázslatos szigeten, a trónbitorló herceg hajótörését használja ki, hogy visszaszerezze hatalmát és megbüntesse a bűnösöket - lecsupaszított színpadon, egyszerű kellékekkel és jelmezekkel játsszák.
Ariel repülve, emelkedett zenei kísérettel, maga alatt légörvényt kavarva érkezik, s Prospero többnyire elégedett is alakításával, az önálló akarat, ellenszegülés első jeleinél azonban kíméletlenül leleplezi: a guruló állvány alatt kuporgó két énekesnőt, Murányi Mártá t és Szathmáry Judit ot, illetve a díszletmunkásokat Pogány Judit bőre szabott hálóingje takarja el. A rendező erélyes fellépése ráadásul nem csupán az erőviszonyok tisztázását szolgálja, hiszen a későbbi jelenet – amikor a légies szellem immáron hárpia képében, tért ölelő szárnyai alatt fojtogatja áldozatait – éppen a visszacsatolás miatt lesz félelmetes, mert bár Alonso, Sebastian és Antonio vergődését belülről, az Ariel testét jelképező ponyva alól mutatja meg az előadás, kívülről a haláltusájuk úgy tűnhetne, mintha épp csak díszletmunkások tennék élethűvé Ariel lebegését. A látszat a továbbiakban is csal, hiszen nem Pogány Judit nyújt zongorakíséretet, és akkor sem a színésznő alakítja a kísértetet, amikor Ariel a cirkuszi trapéz segítségével lendül a színpad közepére.