A Hawthorne Egyetem néhány diákcsaja úgy dönt, hogy az ünnepeket a suliban töltik, ami nagy bulinak hangzik, de nem lesz az: Ugyanis elkezdenek szépen lassan hullani a hölgyek, egy fekete ruhás gyilkos keze által. Azonban néhányan összefognak, és úgy döntenek, legyűrik a gonosz férfit. Vagy éppen férfiakat. Most talán úgy gondolhatjátok, hogy ezzel semmi probléma, ez egy szimpla horrorsztori, egynek biztos elmehet. De ez a film nem néhány gyilkosságról szól, nem jumpscarekről, nem félelemről, hanem a kimaxolt férfigyűlöletről. De a legfelháborítóbb az, hogy olyan ostoba módon próbál egy PC világban mondani valamit, helyt állni, hogy közben pont a nőket sikerül degradálnia. Mivel Jason Blum állt mögötte, és az ünnepi időszak egyetlen horror mozija, nagy lelkesedéssel vágtam neki a premiernek, mivel ha egy olyan filmet rebootol egy stúdió, aminek legutóbbi változatát utálták az csak egy dolog miatt lehet, hogy az új film forgatókönyve egyszerűen mozivászonért kiállt. De sajnálatos módon nagyot kellett csalódnom.
Mégha figyelmen kívül hagyjuk a csontos, bődületblőd sztorit, annak propaganda-szócső szereplőit és a nagyanyáinkat untató ijesztgetési technikákat… akkor is az év egyik nagy bélsárdarabját kaptuk meg a Fekete Karácsony személyében! Valósággal vibrál a filmből ez a már vallásos bűnráolvasás, ami egyre gyakrabban lelhető föl nagynevű szériák folytatásaiban. Nem véletlen, hogy egyetlen összetevő sem volna nem-zavarba-ejtő egy jobb, őszintébb produkcióban: éppúgy csak az agresszív, egyoldalú politikai reklám okán van itt minden odaszerkesztve, mint a Banks-féle Charlie (k)angyal(ázat)ai-ban. Hiába más zsáner: ugyanaz a felszínes, sivár, ellentétszító beállítás a nemek közt, és egyszerűen nem értem, minek erőltetik ezt. Mindkét esetben egy igen sarkított világképű madam a rendező és a mérvadó forgatókönyvíró, majd a negatív fogadtatás büszke mentegetője is. Sem a kontár vágás, sem a mondvacsinált narratíva nem tartja össze a történéseket. Megutálja magát az ember, annyira esélyünk sincs rá, hogy érdekeljen minket a gyilkos rejtélye, vagy a kirakatszereplők sorsa.
Az ilyesmit sokkal intelligensebben kellene adagolni, és az sem ártana, hogy a film legalább egy alap slasher horror szintjén működjön, azonban a rossz időzítés és a logikátlanságok sokasága kinyírja azt a csöppnyi feszültséget is, ami még az első fél órában úgy-ahogy jelen van. Az ambíciója értékelendő, de ezzel együtt ez sajnos egy rossz film. A Fekete karácsony a Magyar Filmadatbázisban! 92 perc, új-zélandi-amerikai Kapcsolódó cikkek: Kapcsolódó cikkek: Múlt karácsony 2010. 30. - Északi karácsony 2011. 02. 17. - Fekete hattyú
Alfred Hitchcock Psycho című, 1960. június 16-án bemutatott filmje ma már a filmtörténet egyik legfontosabb kult-klasszikusának számít, de a maga idejében csak a közönség értékelte: a Paramount stúdió hallani se akart róla, a kritikusokat pedig olyannyira megosztotta, hogy például C. A. Lejeune - az egyik első filmkritikus, és az első brit nő a szakmában - 32 év munka után felmondott a The Observertől, és örökre visszavonult a szakmától. Egy nagyszerű karrier szégyenfoltja. Blöff. Két órásra nyújtott tévéepizód. Kevés finomság és pompás Hitchcock-féle jelenetezés jutott ebbe a láthatóan kis költségvetésű filmbe - nem másról írták mindezt 60 éve a filmkritikusok, mint Hitchcock Psycho című remekművéről, a suspense mesterének talán máig legemlékezetesebb filmjéről. Persze közel sem volt minden kritika egyöntetűen negatív, de sokatmondó a filmkritikusként és női kritikusként is pionírnak számító C. Lejeune esete, aki nem bírta végignézni a vetítést, majd 32 év munka után felmondott a The Observernél, és visszavonult a hivatásától is.
Ahogy a két főszereplőjére sem. Bár Se Imogen, se Jesse nem alkotott kiemelkedőt, de a tőlük megszokottat hozták. Összességében soha nem nézném meg ezt a összecsapott se füle, se farka valamit, amit mozivászonra szántak. //Jordáki Gábor// Gyereksztárok akkor és most Színészi alakítás - 80% Hangulat - 60% Történet - 40% IMDB - 58% RottenTomatoes - 70% User Rating: Be the first one! Article Tags: Côme Thiry · Danielle Ryan · featured · Imogen Poots · Jesse Eisenberg · Jonathan Aris · Lorcan Finnegan · Molly McCann · Senan Jennings · Vivarium
A trailer nagyon tudatosan nemcsak a feszült képek erejére támaszkodik, hanem felhasználja a film tavaly év végi 89%-os Rotten Tomatoes-értékelését is. A Vivarium rendezője, az ír Lorcan Finnegan a műfajban otthonosan mozog, hiszen 2016-ban már készített egy misztikus horrort Without Na me címmel. Jelen alkotását a tavalyi Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon mutatták be, és márciustól az amerikai mozik is vetítik (sajnos a hazai premier időpontról még nincs hír).
A mai kritika már oldottabban ítéli meg az írót, akinek a paradoxonjai olykor ugyan cinikus benyomást keltenek, valójában azonban a meghökkentés eszközével mély humanizmusnak törnek utat. Találóan jellemezte Németh László Karácsony Benő előadásmódját: "Egészen társtalan a magyar irodalomban ez a szeszélyesen csapkodó, zilált, mindig váratlan fordulatos hang, a gunyorosságnak, az egykettőre könnyekig szökő megindulásnak, az intuitív sziporkázásnak ez az állandó egzaltáltsága, amely akarva, nem akarva elragadja az embert. " Ez a stiláris és paradox sokoldalúság teszi az írót annyira népszerűvé, hogy 1944 után életműve Robotos Imre, Szász János, Baróti Pál értékeléseivel csaknem hiánytalanul új kiadásban megjelent. A rút kis kacsa újra műsorra került, s írásainak adaptációjával Gyöngyösi Gábor színdarabot írt Sohasem késő címmel. Farkas István pedig színre vitte a Napos oldal dramatizált változatát Nagyváradon. Művei [ szerkesztés] Válás után, színmű, 1923 Tavaszi ballada. Novellák; Révész, Marosvásárhely, 1925 (Erdélyi könyvbarátok társasága) Online elérés Pjotruska.